شرایط انتقال مشروط فرزندان اعضای هیات علمی ابلاغ شد
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، در نامه ابراهیم خدایی،رئیس سازمان سنجش آموزش کشور آمده است: «پیرو نامه شماره۲۶۲۳۴ مورخ ۴ مردادماه ۱۴۰۰ به پیوست متمم دستورالعمل اجرایی مصوبه جلسه ۷۳۵ مورخ ۲۵ تیرماه ۱۳۹۲ شورای عالی انقلابفرهنگی مبنی بر الحاق تسهیلات انتقال مشروط به نقل و انتقال فرزندان اعضای هیات علمی ارسال می شود.
بر این اساس، فرزندان اعضای هیات علمی که در سال ۱۴۰۰ پذیرفته شده اند می توانند در صورت احراز شرایط و ضوابط مربوطه ازتسهیلات انتقال یا انتقال مشروط استفاده کنند.
موضوع به نحو مقتضی به اطلاع اعضای هیات علمی ذینفع آن موسسه رسانده شود.»
این نامه به زلفی گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، عین اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دکتر طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، معاون آموزشی وزارت علوم و معاون آموزشی وزارت بهداشت رونوشت شده است.
ابراهیم خدایی، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور درباره این ابلاغ گفت: سازمان سنجش مجری تصمیمات نهادهای قانونی استو دلیل ابلاغ این دستورالعمل در شهریورماه طی فرآیندهای اداری در زمان استقرار وزرای علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان وآموزش پزشکی بوده است.
دستورالعمل اجرایی نقل و انتقال فرزندان اعضای هیات علمی دانشگاهها و مراکز آموزش عالی کشور
دستورالعمل اجرایی نقل و انتقال فرزندان اعضای هیات علمی دانشگاهها و مراکز آموزش عالی کشور (موضوع مصوبه جلسه ۷۳۵ مورخ۲۵ تیرماه ۱۳۹۲ شورای عالی انقلاب فرهنگی) برای
پذیرفته شدگان آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ طی نامه شماره ۲۶۲۳۴ مورخ ۴ مرداد ۱۴۰۰ و متمم آن طی نامه شماره ۴۶۷۴۹ مورخ ۲۸شهریور ۱۴۰۰ سازمان سنجش به تمامی دانشگاهها و مراکز آموزش عالی کشور ارسال شده است.
ثبت نام برای استفاده از تسهیلات فوق ۴۸ ساعت پس از اعلام نتایج نهایی آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ آغاز و به مدت ۳ روز به صورتاینترنتی انجام شده و امکان مراجعه حضوری با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم فاصله گذاری اجتماعی به این سازمان تحت هیچشرایطی وجود ندارد.
نحوه اجرای تسهیلات نقل و انتقال فرزندان اعضای هیات علمی دانشگاهها و مراکز آموزش عالی کشور
ثبت نام همانند سال ۱۳۹۹ به صورت اینترنتی و با مراجعه به آدرس https://fm.sanjesh.org انجام می شود. مراتب به نحو مقتضی بهاطلاع اعضای هیات علمی ذینفع آن دانشگاه رسانده شود.
لازم است متقاضی، مدارک لازم را طبق بند ۵ دستورالعمل اجرایی مذکور، تهیه کرده و اسکن آنها را از طریق سایت فوق ارسال وانتخاب رشته کنند و از مراجعه حضوری به سازمان سنجش اکیداً خودداری کنند.
طبق دستورالعمل اجرایی نقل و انتقال فرزندان اعضای هیات علمی و متمم آن، فرزندان اعضای هیات علمی در صورت احراز شرایط لازم، میتواننداز تسهیلات انتقال یا انتقال مشروط استفاده کنند اما امکان تغییر رشته وجود ندارد.
تقاضای داوطلبان توسط سازمان سنجش بررسی و نتایج به همراه تصاویر مدارک ارسالی به سازمان، بر روی پرتال دانشگاههایمبدا ومقصد (https://university.sanjesh.org/Sarasari) قرار می گیرد.
نتیجه وضعیت هر داوطلب از طریق پروفایل شخصی (صندوق شخصی داوطلب که در زمان ثبت نام برای او ایجاد می شود) و یا پیامکبه اطلاع ایشان خواهد رسید.
معرفی شدگان با اصل مدارک ارسالی در زمان تعیین شده، به دانشگاه مقصد مراجعه و اقدام به ثبت نام می کنند.
دانشگاه مقصد باید اصل مدارک را با تصاویر ارسال شده بر روی پرتال تطبیق داده و سپس نسبت به ثبت نام ایشان اقدام کند. درصورت وجود هرگونه مغایرت در مدارک، ثبت نام امکانپذیر نبوده و باید مراتب برای بررسی به سازمان سنجش اعلام شود.
هر زمانی مشخص شود که بین اطلاعات موجود در پرتال و مدارک ارائه شده توسط داوطلبان، مغایرتی وجود دارد و دانشگاهها ومؤسسات آموزش عالی نسبت به رعایت ضوابط و کنترل دقیق اصل مدارک با پرتال اقدام نکرده باشند، قبولی داوطلب لغو و کلیه مسؤولیت آن عیناً بر عهده مؤسسه آموزش عالی ذیربط خواهد بود.
موارد مندرج در دستورالعمل ثبت نامی نیز باید در زمان ثبت نام مورد بررسی قرار گیرد. دانشگاه مبدا باید مدارک قبولی و کارت ورود بهجلسه داوطلبان را به دانشگاه مقصد ارسال کند.
داوطلبانی که با استفاده از این تسهیلات نقل و انتقال می یابند نیازی به ثبت نام در دانشگاه مبدا ندارند. با توجه به عدم ثبت نام دردانشگاه مبدا، اخذ شهریه از این داوطلبان در دوره های شهریه پرداز توسط دانشگاه مبدا ممنوع است.
در پیوست فرم معرفی عضو هیات علمی رسمی و همچنین فرم معرفی عضو هیات علمی پیمانی (فقط برای اعضای هیات علمی پیمانیوزارتخانه های علوم و بهداشت و دانشگاه آزاد اسلامی طبق قسمت الف و ج بند ۶-۱ دستورالعمل اجرایی تسهیلات فوق به دانشگاه هاارسال شده است.
این معرفی نامه باید بصورت رسمی، تایپ شده و همراه با مهر و امضا معاونت آموزشی دانشگاه محل خدمت عضو هیات علمی و دارایشماره و تاریخ باشد. دانشگاه ها باید کاملاً مطابق متن فرم های ارسالی، معرفی نامه اعضای هیات علمی رسمی و پیمانی را تهیه کنند.
با توجه به تفاوت شرایط اعضای هیات علمی پیمانی، از ارائه معرفی نامه اعضای هیات علمی پیمانی در قالب فرم هیات علمی رسمی جداًخودداری شود.
فرزندان اعضای هیات علمی که در آزمون کاردانی به کارشناسی و یا آزمون دوره های کاردانی نظام جدید و یا دانشگاه علمی کاربردیسال ۱۴۰۰ پذیرفته شده اند، برای استفاده از این تسهیلات، با توجه به تعداد اندک متقاضیان، باید تمامی مدارک لازم را بر اساسدستورالعمل اجرایی تهیه و درخواست خود را از طریق سیستم پیشخوان خدمات الکترونیکی سازمان سنجش آموزش کشور به آدرسhttps://darkhast.sanjesh.org ثبت کنند.
پس از ثبت درخواست، برای متقاضی شماره نامه و کد رهگیری از طریق پیام کوتاه ارسال می شود. متقاضیان پس از دریافت شماره وکد رهگیری از طریق پیام کوتاه، به پورتال رهگیری الکترونیکی مکاتبات به آدرس https://rahgiri.sanjesh.org وارد و از آخرین وضعیتدرخواست خود مطلع شوند.
پس از بررسی و تهیه معرفی نامه ثبت نام در دانشگاه، نامه مربوطه به همراه مدارک هیات علمی از طریق سیستم ERP به دانشگاهارسال و به متقاضی اطلاع داده می شود برای ثبت نام با همراه داشتن اصل مدارک به دانشگاه مراجعه کنند.
دانشگاه باید اصل مدارک را با تصاویر ارسالی از سازمان تطبیق دهد و طبق این نامه اقدام کند.
با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم فاصله گذاری اجتماعی و به منظور تسریع در انجام امور، امکان پاسخگویی حضوری وجود ندارد واعضای هیات علمی هرگونه درخواست در خصوص این تسهیلات را می توانند از طریق سامانه درخواست اینترنی به نشانیhttps://darkhast.sanjesh.org با عنوان فرزندان اعضای هیات علمی اسکن و ارسال کنند.
انتهای پیام/
انتهای پیام/